onsdag 13 maj 2009

fler spår..

..har hunnits med eller rättare sagt ett. Skogsspår på tallhed, lite sand och grus ganska kraftig motvind i starten, började med ett litet upptag. Gjorde en fin analys och valde rätt håll. Spetsvinkel, löste den hyfsat. Tappade en pinne, sedan fortsatte vi på sand. När det blir svårt så blir han nogrann, spårade jättefint på sanden, 90 grads vinkel över sandvägen löste han kanonsnyggt. Fortsatte sedan m virrvarr, syntes inte på hunden överhuvudtaget. Hade sedan lite problem på en grusväg där jag gått. Valde att gå rakt över vägen och fortsätta längs efter den. Tog tid för honom att hitta rätt, kul att se att han inte gav upp utan jobbade på. Hade tidigare korsat en väg och det blev tydligt här att han hade förväntan på att jag skulle gått likadant vid nästa väg.. Tji fick han.

På det stora hela är jag nöjd med hur han skötte sig. Nånstans vill jag att hunden ska ställas inför en svårighet vid varje spårtillfälle så att det krävs att den "suger i" och anstränger sig. Och det lyckade jag väl med vid detta tillfälle : )

Även kört lite lydnad, tycker det börjar arta sig. Törs dock fortfarande inte köra honom alltför hårt. Syntes härom dagen när han fått springa en hel del att han blir trött och att då ökar upphakningarna. Cyklat lite har vi oxå gjort, blir starkare. KUL!!

Tjipp!

Inga kommentarer: