torsdag 13 november 2008

frusen..

... efter ett lydnadspass på ön. Började med metallen, fick först springa
mellan mig och A-S, nassen var belöning! När han inte funderar utan springer för att
få belöning så håller han i den fint.
Några rep där han fick plocka den från hand/backe, fortfarande svårt att greppa den bra från marken..
Utgångspos m kommendering, höll i hop fint, lugn och tyst.
Inkallning från stå till läggande kommando. Den här lilla hunden vet ju dock inte
bättre än att springa..järnet.. när kommandot kommer gör han sitt bästa
för att lägga sig men i och med den höga farten så hinner han inte lägga sig så
snabbt. Fler rep och fundera vart belöningen ska vara.. Provade grisen bakom med ungefär
samma resultat som att ha belöning hos mig..
Skall... å det e kul tycker den lilla vovven, vill gärna "skutta"till när han börjar vovva, andra rep gjorde han bättre. Satt fast och fint..

annars då, jo jag har varit i kärringgrillen, det var inte igår. Minns inte sist jag låg i ett sådant, klaustrofobiskt men varmt och skönt. Ryggen kändes ngt bättre efter en värmechock!

Adjö för idag.

1 kommentar:

Monica sa...

Åh nu hittade jag hit! ännu en blogg att följa... inte lätt att få tiden att räcka till på jobbet när det är så mycket spännande att följa på nätet...