tisdag 28 april 2009

..post laserbehandling

Nano har nu hunnit med 2 beh hos Lena. Ser lite bättre ut, Lena tycker att han känns mindre stel. Har cyklat honom i dag, såg riktigt fint faktiskt. Inte så mkt upphakningar, vill dock gärna slå över i galopp för att avlasta och slippa belasta vänster bak lika mkt.

Körde lite lydnad härom kvällen, lite ink m stå/ligg. Det fick vi sota för. När vi hade avslutat så såg jag på honom att de snabba stoppen verkligen tar ut sin rätt. Tror att sådana fartmoment får ligga på hyllan ett tag framöver.
Hade eg tänkt ut och spåra idag men då det regnade rätt ordentligt så avvaktar vi med det, ny dag i morgon och förhoppningsvis bjuds det på lite bättre väder.
Har inte varit med honom till någon kiropraktiker, pratade lite med en kompis som jobbar på djursjukhus och hon tyckte att det kan vara lite häftigt att "bryta" i hund eftersom att det är svårt att veta hur pass hårt man törs ta i. Jag börjar i det muskulära och hoppas att det räcker.

I övrigt så knallar livet på. Nano får hänga en hel del hos K på dagis. Han har även hunnit vara hos söt Monkan och blivit bortskämd! = ) han följer henne inomhus som en svans eftersom att sannorlikheten att hon "råkar" tappa en godbit el två är ganska stor!
Tusen tack mina kära vänner för att ni hjälper mig med lilleman. Är oerhört tacksam för er hjälp!

Tjipp och hej!

5 kommentarer:

Monica sa...

Det går liksom inte att låta bli att ge honom karra när han är så söt & tigger så finstilt ;)

Ramona sa...

du är inte heller så svår flirtad! :)

Monica sa...

Tänk på att jag lever med en bulldozer... allt som inte gör ont och låter högt framstår som bedårande och är allra minst värt lite karra ;)

Carin sa...

Jag skulle ändå rekomendera ett besök hos kiropraktorn - om du inte är helt säkert på att det bara sitter muskulärt? Han knäcker inte, tvärtom - du märker knappt hans rörelser när han manipulerar hundar - men bra blir dom!
Och av tradition så är folk som arbetar hos veterinärer emot kiropraktik.....lika som i sjukvården! Man har svårt att se att andra metoder också kan hjälpa. Jag blev också avrådd av veterinär.....

Mia hade ju också upphakningar och blev sämre vid kraftigare träning. Efter flera kurer med antiinflammatoriskt, massor med laserbehandlingar och vila så besökte vi kiropraktorn - och hon blev bättre på en gång! Och efter 1 månad och sammanlagt 4 besök så höll hon hela fjolårs-Agilitysäsongen.

Ramona sa...

Carin! är du gullig och skickar hans nr igen.. har av misstag raderat min inkorg på mailen flera år tbx.. = (
tack på förhand!
kram