torsdag 8 januari 2009

...förändringens tider..

.. vilket troligen kommer resultera i att jag kommer att försöka jobba lite mer natt och att Nano får spendera mer tid på dagis. Funderar även på att kastrera den lilla loppan. Finns eg ingen anledning för mig att ha honom okastrerad då han inte ska bli pappa. Vill ju ha en tävlingshund inget avelsdjur. Även om han är duktig på att sortera vid tex träningar om det är löptjejer i närheten så kanske det skulle underlätta med ett störmoment mindre... vet inte riktigt. bara tankar än så länge. Min största rädsla är väl att han ska bli "trött och tråkig" men jag tror i och för sig att det är nästintill en omöjlighet. Sen om han skulle lugna sig nåt hekto skulle det inte vara nån direkt nackdel. Endel pratar om bokstavsbarn, men jag skulle vilja påstå att han är ett alfabetsbarn= )

Nu är det sista natten, ska bli skönt att vara ledig igen. Har inget pepp för jobb överhuvudtaget. Pratas om sök på söndag det skulle därimot vara riktig skoj! Måste fundera lite hur jag ska lägga upp träningen då det är så länge sen vi körde nåt. Längtar till sommaren så man kan spendera mer tid ute. Har varit ordentligt kallt nu några dagar vilket gör att jag inte har så jätte mkt sug för att hitta på saker ute med den lille.

ha det fint!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hallå!
Vi kastrerade Jokken men inte tycker jag att han blev slö och tråkig, lite lugnare bara men annars är det ju full rulle :p

Snart tycker jag att vi ska ses?? :)
Kram/Evelina

Anonym sa...

Det där med att dom blir slöa och tråkiga är en myt. Gizmo blev mycket roligare efter kastreringen - gladare och mer avslappnad, mer lättränad och mindre störningskänslig! Och så blev han HUNGRIG! :o)
Vill du samåka till Vännäs någon gång så hör av dig - ska försöka börja träna där regelbundet jag också!
// Carin