tisdag 13 januari 2009

sökpass

I söndags blev första sökpasset för året, har inte kört nåt sen tävlingen i nov tror jag.
Planen var att lägga fokus på markeringarna samt svåra legor. Skötte sig fint hos figgarna, har dock lite svårt att backa ut ordentligt om terrängen "tar emot".
Han backar dock och ligger sedan stabilt. På 3 av figgarna fick han belöning av figgen ´när han skällt ett tag, hos den 4e så plockade jag fram figgen. Trots att jag stod länge utmed honom innan jag tog honom fot så släppte han inte fokus på figgen, så det var riktigt skoj faktiskt!
I övrigt på söket så var han väldigt pigg, blev överlycklig när han förstod att vi skulle köra sök. Hade ett härligt startljud på första skicket = ).
Ska köra lite dirigeringsträning för sökets skull. Var länge sen jag gjorde det...

I går blev det lite metallapportering inomhus, inte direkt samma klipp som han hade härom dagen men jag tycker ändå att det känns som att det går framåt. I stället för att se metallen som nåt jobbigt så verkar han riktigt peppad när man tar fram den och bara det är en vinst i sig.

Körde även lite FF, börjar bli riktigt fin i backen. Håller pos mkt bra, samt snabba sättanden utan att reglera pos. Finfint. Inte heller ngt pip. Måste säga att han börjar få riktigt fin bakdelskontroll i back/vändningar etc.

Annars då? Livet är en fest! eller inte.. men det kan ju bara bli bättre som man brukar säga.
Ett stort tack till M som i lördags bjöd på supergod mat samt en skön säng!

Puss på er!

2 kommentarer:

Monica sa...

O Tack för att du kom, som sagt du är alltid välkommen!!

Anonym sa...

Kul att ni kommit igång med träningen. Jag och L hänkar gärna och söker lite nån gång när jag blivit frisk. Jag är nu inne på 14 dagen av influensan : (