tisdag 17 mars 2009

Lite stegförflyttningar..

.. och saktagående fick vi i alla fall till på morgonpromenden.
I saktat så gick han riktigt fint, långsamt och fin hörsamhet bakåt. Bara korta sträckor och få repetitioner.
Stegff: het, ngt gnällig till och från. Men annars sköter han sig fint. Jag måste själv fundera huruvida (i vä stegff) jag ska gå m vä fot franför el bakom högern..Upplever att han har lättare att saxa om jag flyttar foten framför..
Skall; det är kul tycker han! flög upp som et popcorn! vid första "starten". Han skäller fint och blir tyst omg på kommando. Sen kan man ju fråga sig om det är taktiskt att köra ett sånt moment när hunden är överpeppad = ) Han bjuder i alla fall på skratt!

Lunchen hos K var båda mkt god och trevlig! Tack för det!
Sen blev det Projekt Urstädning, fick klart i tvättstuga, "blå rummet" och sovrummet. Tog även kyl och det sista av ugnen. Lite smågrejor som ligger här och där som ska tas reda på, sen golv och lite annat men jag känner mig hoppfull om att få det klart inom en snar framtid!!

Hej hopp!

Inga kommentarer: