onsdag 4 februari 2009

..äntligen...

.. tror jag att lilleman har förstått konceptet av att dra! I lördags var jag och M ute och sparkade med hundarna. Efter smärre kalabalik så drog Nano riktigt fint, hundarna sprang sida vid sida och var riktigt duktiga.
Så idag var det dags att prova igen, dock utan "hjälp" av Fabbe. Tro´t el ej men lillvovven skötte sig riktigt fint. Låg på i linan hela tiden och verkade tycka att det var skojigt! Det tyckte i alla fall jag. Blir riktigt peppad på att prova ta ut honom i skidspåret.. fast jag har ett bekymmer, äger ju inga skidor! Har ett par låneskidor som dock är rätt länga, svårt att göra ett bra jobb då eftersom att jag inte är någon Gunde = )

Efter sparkturen så blev det lite lydnad på gården.
Kort FF med mkt backträning, lilleman börjar få riktigt fin bakdelskontroll. Tyst och följsam.
Tungen: märks att den inte varit framme sen i höstas. Slarviga gripanden m omtag. Kommer dock in och sätter sig fint.
Backade och körde några gripandeövningar, blev ngt bättre. Nästa gång den kommer fram så blir det endast det vi ska träna.
Nu ska jag skutta in i duschen för att sen åka in på jobbet, har möte.. inge skoj att åka fram och tbx när jag lix ska jobba i natt. Ska försöka hinna m att packa lite köksgrejor så att jag inte står där m allt opackat när det väl är dax för att flytta!

Ha det gött!!

Inga kommentarer: