söndag 1 februari 2009

.. jobb, fest, mys och sök..

.. har det blivit under helg/veckan. Idag gick årets andra sökpass av stapeln.. Vi var ett glatt gäng om 6 st. Solen lyste och bara det får väl vem som helst på gott humör efter ett segdraget gråväder.
Ursprungsplanen var att lägga fokus på markeringar och dirigeringar, men min lilla skalle glömde ju det här ganska fort.

Nano var riktigt övertänd idag.. märks att jag inte gjort många knop med lillstackaren.
Första skicket, startskall(läs vrål) av rang. Hittar figge fort. Dum som jag var lämnade jag honom efter han hittat figg och ropade in honom(det här gör ju att han laddar ännu mer och det var ju inte särkilt smart!!)
Skick 2, vrålar om möjligt ännu högre.. hittar figge. Jag tänker till och transporterar in figgen.
Fick lägga lite krut på att balansera honom innan skicken. Dom första markeringarna skötte han riktigt fint, backade snabbt ut och hittade sin "plats". Låg stilla trots att jag kom. Släppte inte figgen överhuvudtaget. Kul..

men sen hände nåt i lillemans skalle.. började pumpa i markeringarna och hade svårt att komma ut... Skickade om honom.. blev ngt bättre.
Måste komma i håg att inte stöka för mkt med honom under markeringsarbetet då han inte har hjälper i form av lina el dyl.. om ngn läser det här som inte vet hur jag tränat markeringar låter det kanske konstigt men det är en lång historia som jag inte tänker ta just nu...

Summasumarum av söket: hitta balansen fortare, träna markeringarna återigen separat, välj nogrannt vad som är fokus för dagen, inte för många ingredienser!. Lägg inte för stora krav på en övergasad hormonstinn tonårsmicromalle!!
Monica fotade lite under söket. Tog en snyggserie på lilleman när jag droppar en pipleksak(bör tilläggas att den här grejen är en av hans absoluta favoriter!) och jag trodde i min inbillska värld att han inte skulle märka det.. tji fick jag!! ha ha..















































Förra helgen var mkt trevlig, var ute och kalsade båda dagarna. Hade mkt trevligt. Nano fick som sagt sova hos Lisa, han hade enl henne uppfört sig som sig bör.
Nu fredags var det oxå utgång, vi var hos Camilla på lite preparty och mat. Så även då fick Nano vara på äventyr, fick dock vara med Hera så han var nog rätt nöjd!
Igår så bjöd Monica på fantastiskt god hemgjord pizza. Vilket lyx! Tack snälla gullliga du!
Ska bju igen när jag kommit till rätta i nya lyan! och Lisa! behöver du hundpassning så är det bara att säga till!

kram

3 kommentarer:

Monica sa...

Tack själv för en trevlig helg, det är alltid kul att bjuda uppskattande vänner på mat! Jag ser fram emot många trevliga helger i din nya lya...

Anonym sa...

Malin(T-kull), Magnus (A-kull), Maria (A-kull) och Christian (U-kull) har svarat att dem är intresserade.
Dock bör det var fler och slutgiltig anmälan från samtliga om det ska kunna bli något av.
Skulle du kunna kontakta Peter och Lena? Får väl bestämma att slutdatum för anmälan blir sista februari.

Anonym sa...

tack för trevligt träningssällis i går! Kul att träffa er igen!!
Kram,
Åsa och Kex