tisdag 23 mars 2010

helgen.












Vi har haft en väldigt härlig helg, kantad av sol och draghundar. Det 23:e vindelälvsloppet gick av stapeln i torsdags. Sträcker sig från Ammarnäs- Vännäsby, tror det är kring 400km. Både i lördags och söndags var jag och Monica och kikade på draget. Sett mkt duktiga hundar och skidåkare. Mina favoritlag var ju förstås de lag som mina vänner medverkade i! Studiefrämjandets dragkrafter m Kamilla och Jonathan mfl och Älvhällan med Lillemor mfl.
Lillemors lag lyckades komma 11 av drygt 30 lag, det tycker jag är en enorm prestation mtp att det är många draghundsspann med.
Fredag spenderade jag och lillMesten ute hos Monica i Obbola, det var toppen tyckte han. Till saken hör att Monicas hund har rätt mkt leksaker! och eftersom Fabian var borta fick ju Mest ensamrätt på dessa.. ni kan ju tänka er, liten galen mallepojk som är på besök på Leos lekland!
Har varit mkt bra miljöträning för den lille att följa med på draghundstävlingen. Han har ( i vanlig ordning) fått åka i ryggsäck. Han har väckt mkt uppmärksamhet genom att se söt ut!
Som jag skrivit tidigare så har han haft lite problem m magen, detta kommer och går och ffa nattetid. Kan sedan vara bra på dagen för att sedan bli dålig till kvällen igen. Var och inhandlade Canikur i går, valde dock att låta honom fortsätta äta vanlig mat eftersom att han är så liten. I dag blir det ris eftersom att han fortfarande är mkt lös i magen. trots lite energi så är han pigg och glad. Jag blir dock olycklig och får tråkiga flashbacks från när Ixa var liten och sjuk..

Igår var han f. ö första dagen på dogis eftersom jag är tvungen att jobba, finns länk till Kamilla, som jag förstår så gick det bra. Han fick vara med Kamillas hund Leka och även några av löptjejern. Lite väl liten ännu för att gå med stora gruppen.
Tjipp

2 kommentarer:

Lillemor sa...

Sötaste liten =)
Kul att få träffa er längs spåret! Nu hoppas jag på lite lugnare tider, nån öl och lite umgänge =)
Kramar

Anonym sa...

Ååååååhhhh, vilka underbara bilder...Som barn drömde jag att när jag blir stor ska jag ha en spann av 12 grönlandshundar...Men har ju 5 andra goa hundar istället;-)) Asta