torsdag 25 mars 2010

jobb & dogis.

Mest har varit sina första dagar hos Kamilla, så vitt jag förstår så har det fungerat bra. Sover, äter, leker, ut och rasta. Precis som det ska vara när man är liten valp.
I måndags började ge honom ris, tis blev det ris med fisk, idag får han ris,fisk och lite köttkross. Han äter med god aptit och magen har stannat av. Skönt!
Funderar på att åka ut och prova göra ett litet spår på nån parkering, han verkar vara grymt spårintresserad. Man ser det tydligt när vi är ute och går, ffa när vi passerar nåt ställe där vi har varit tidigare. Lillsnoken åker direkt i backen och det ska undersökas grundligt. kul!
Avlägger rapport om det blir nåt spår.

Adjö och på återseende!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Skönt att det går åt rätt håll med magen!

Jag la ett litet valpspår åt Liston häromdagen. Men han var inte något intresserad, konstaterade bara att jag gått där sen klättrade han på mina ben o vill att jag skulle göra något;-))

Gör ett nytt försök om nån månad eller så:-)
//Asta

Gitte, Blissa och Mango sa...

OK, då hoppas vi att oros magarna upphör och att de små gossarna är på rätt köl nu då! ;-) Berätta hur det gått med spåret! Jag har inte provat ännu, men blir sugen på att göra det i morgon... ha det bäst
Kram

Madde o Neo sa...

Fick tips av min kollega som är gammal i gemet vad gäller hund.
När en hund har diaré så kan man blanda i morutspuré (barnmat) i vanliga maten så brukar dem bli bra efter några timmar.
Skönt för då slipper man svälta dem! Testat på Neo och det fungerade klockrent.

Ramona sa...

tack för tipset Madde, har dock gett honom det sen han blev risig.. : )

hoppas att allt är bra med er!
kram