tisdag 30 mars 2010

hungrig valp.

Det är inget fel på aptit på den lille nu, han är grymt peppad på käk. Tycker nog att jag är snål.
Ger nu ca var 3-4 timme och lite större portioner. Mer foder, mindre risblandning. Känns skönt att kunna ge honom lite mer energi mtp att han växer. Vägde honom igår, 8.1 kg sa vågen.
jag har jobbat och han har varit på dagis, han och leka verkar komma överrens, kul.
Min bror och hans blivande fru var förbi i helgen, var fint att träffa honom. min bror döpte om Mest till Ludde. : ) Terven som jag hade, Arrok, döpte han till Alf. men som man brukar säga
- kärt barn har många namn. han går ofta under epitet Besten, vassa tänder och gillar att bitas. Smakade på Lars härom dagen så det blev blodvite. . ooups. tycker dock att han är mildare i munnen nu jmf med tidigare.
har varit ute på lite längre svängar nu, när man bor i stan så stöter man på lite allt möjligt. om han tycker nåt konstigt så löser han det på ett fint sätt. stannar, kikar och funderar. vill gärna fram och kolla utan att vara för på. fin egenskap tycker jag. sorti.
passerade en gallertrapp där han spontant var sugen på att kliva upp. lockande försiktigt ner liten valp..hade ingen lust att han skulle springa uppför den för att sedan rasa nerför. verkar vara väldigt obrydd i underlag.

ha det fint!




Inga kommentarer: