tisdag 9 mars 2010

Mest har blilvit norrlänning.

Så igår var det dags att hämta den lilla stjärnan, mötte Louise och den lilla krokiga strax efter fyra på Landvetter. Väldigt kul att se den lilla. Glad, positiv och framåt. Alla förbipasserade kunde ju vara potentiella kel/lekkamrater.








Vi fikade och pratade i ca 2 timmar innan det var dags för oss att gå på planet, då var det en minst sagt trött valp.
Ganska direkt som vi satte oss ombord så somnade han....
...... för att sedan vakna och berätta att det var ganska tråkigt att ligga still. Efter en del övertygning så somnade han om. Han vaknade till några gånger och kikade sig omkring men insåg att det inte var lönt att ge sig på rymningsförsök...
Väl hemma i Umeå så väntade vi in Christel som var så snäll och skjutsade oss hem. När vi kom hem till lägenheten så knatade han in, svansen upp och nyfiken. Natten har vi överlevt, han har vaknat ca en gång i timmen, vid 5 kapitulerade jag och lyfte upp honom i sängen. En mkt nöjd valp som sedan till halv nio! : )
Tack så jätte mkt Lousie för vänligt mottagande och fikat, tror jag glömde att tacka för det i går, Var nog lite om och kring mig ; ). Även ett stort tack till Christel som skjutsade hem oss!
Nu ska jag försöka förvalta guldklimpen på bästa och MESTa sättet.
ha det fint så länge!
Tjipp!
(ni får ursäkta layouten, har glömt hur man gör...)









6 kommentarer:

Liston sa...

Hej bror! Mansonn/Liston här.

Hoppas du trivs med ditt nya liv?!
Min matte försökte inte ens, hon tog upp mig i sängen med en gång,jättebra tycker jag för då kan jag kampa med hennes hår så hon vaknar;-)) Ha det bra!

Catrin sa...

Låter jättemysigt! Daatje börjar sova i buren men efter "nattkissen" blir det sängen, så mysigt! :-)
Kramar från oss

Anonym sa...

skönt att läsa och se... var allt liiiite orolig för er resa ;-) /lollo

Madde o Neo sa...

Sicken söt liten pöjk!
Kommer ihåg flygresan med Neo, kännas som igår men gossarna våra fyller snart 4år.
Riktigt skönt i alla fall att dem är så pass små som valp att man kan flyga med dem i kabinen.
Lycka till nu med den lille.

Christel sa...

Kul att få träffa lille Mest! Jag tänkte nog att du kanske skulle mjukna framåt småtimmarna... ;)

Syrran Mixa sa...

Gotte gris som får sova i sängen!! Min Husse och Matte har inte mjuknat ännu!! Fast jag försöker få dom på bättre tankar varje morgon vid 03.30.
/Syrran Mixa